آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

سرمایه‌گذاری روی بورس، دلار یا طلا؟ | ۳ مزیت سرمایه گذاری در طلا

سرمایه‌گذاری

تاریخ به روز رسانی: ۱ سال قبل، توسط کامیار میردار

سرمایه گذاری

امروزه گزینه‌های سرمایه‌گذاری زیادی از سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا طلا و دلار در دسترس است، اما اینکه کدامیک در بهترین زمان ممکن بیشترین سود را ارائه می‌کند سوالی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

اما همیشه بازده بالا با ریسک بالایی همراه است. بنابراین قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده‌اید در هر یک ازاین بازارها سرمایه‌گذاری کنید، باید از مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در آن آگاه باشید.

به طور معمول، سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند ازعدم اطمینان دوری کنند و در هنگام بروز شرایط نامساعد بازار به وحشت می‌افتند. این وحشت باعث اشتباهات بزرگ می‌شود و در یک بازار پر نوسان، اشتباهات به راحتی می‌توانند به ضرر تبدیل شوند. بنابراین، سرمایه گذاران باید بدانند که چگونه می‌توانند بر معایب سرمایه‌گذاری در هر بازار غلبه کنند.

امروز در مورد مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در هر یک از این بازارها و چگونگی ایجاد سود با استفاده از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بازار سهام

احتمال بازده بالا در کوتاه مدت

بزرگترین مزیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام این است که در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری مانند حساب‌های پس‌انداز و غیره، پتانسیل ایجاد بازده تورمی را در مدت زمان کوتاهی دارد.

سهام مالکیت در شرکت

وقتی سهام یک شرکت سهامی عام را خریداری می‌کنید، هر چقدر هم که اندازه سهام شما کوچک باشد، باز هم کنترل متناسبی بر شرکت به شما می‌دهد. این مالکیت سهام به نوبه خود به شما حق رای می‌دهد و سود سهام، پاداش و غیره را دریافت خواهید کرد.

نقدینگی بالا

برخلاف سایر روش‌های سرمایه گذاری، سهام هیچ دوره قفلی ندارد. سرمایه گذاران می‌توانند در عرض چند ثانیه سهام را از طریق بورس اوراق بهادار خرید و فروش کنند.

مي‌خواهم بدانم
انواع طلا و نحوه سنجش آن - بررسي 8 نوع طلا

معایب سرمایه‌گذاری در بازار سهام

نوسان

سرمایه‌گذاری در بازار سهام ریسک تلقی می‌شود زیرا بازارها نوسان دارند و حتی به مدارهای پایین‌تر ضربه می‌زنند.

ریسک

ریسک احتمال ضرر سرمایه گذار به دلیل عواملی است که بر عملکرد کلی بازارهای مالی تأثیر می‌گذارد.  خطرات دو نوع هستند:

ریسک سیستماتیک

ریسک سیستماتیک بر بازار کلی تأثیر می‌گذارد و نمی‌توان آن را از طریق تنوع حذف کرد.

مثال: بلایای طبیعی، آشفتگی سیاسی، حملات تروریستی و غیره.

ریسک غیر سیستماتیک

ریسک غیر سیستماتیک برای یک صنعت یا یک شرکت خاص منحصر به فرد است و می‌توان آن را متنوع کرد.

سهامداران آخرین نفر هستند

هنگامی که یک شرکت منحل می‌شود، سهامداران آخرین کسانی هستند که حقوق دریافت می‌کنند در حالی که دارندگان اوراق قرضه و طلبکاران شرکت ابتدا حقوق خود را می‌گیرند.

مزایای سرمایه‌گذاری در طلا

سرمایه گذاری

طلا بسیار ارزشمند است – از سال ۲۰۲۲ به بعد، طلا قرار است با ارزش‌تر از همیشه شود و قرار است رکورد قبلی ۲۰۷۲.۵۰ دلار در هر اونس را بشکند .

یک سرمایه‌گذاری مطمئن است – حتی در طول همه گیری کووید-۱۹، طلا محبوبیت خود را حفظ کرد و از نظر بسیاری به عنوان یک دارایی قابل اعتماد و پایدار دیده می‌شود. طلا همچنان در تقاضای بالا باقی مانده است، به این معنی که احتمال کاهش قیمت آن در مقایسه با بازار سهام بسیار کمتر است.

از طلا در برابر تورم محافظت می‌شود – با توجه به اینکه بیشتر کشورهای جهان شرایط اقتصادی نامطمئن و تورم بالایی را تجربه می‌کنند، طلا می‌تواند از دارایی شما محافظت کند. طلا مانند ارز کاهش نمی‌یابد، بنابراین سرمایه‌گذاری در طلا همیشه به حفظ یا افزایش ارزش پول منجر می‌شود. برخلاف حساب‌های بانکی که می‌تواند پول را بی‌ارزش کند، طلا می‌تواند یک پشتیبان هوشمندانه باشد.

مي‌خواهم بدانم
کسب و کار سکه - 3 دلیل مهم برای سرمایه گذاری در سکه

خرید و فروش آن ساده است – برخلاف سهام و بورس که نیاز به دانش زیادی دارند، می‌توانید به سادگی با خرید طلا شروع به کار کنید.

معایب سرمایه‌گذاری در طلا:

نگهداری از آن ممکن است دشوار باشد – از آنجایی که طلا بسیار ارزشمند است، اغلب هدف سرقت قرار می‌گیرد. به این ترتیب، نحوه نگهداری طلا بسیار مهم است.

به دست آوردن درآمد به آسانی نیست – شما فقط زمانی می‌توانید درآمد به دست آورید که طلا را بفروشید، بنابراین به آسانی سهام یا سپرده‌های سرمایه‌گذاری سود پرداخت نمی‌کند.

مزایای سرمایه‌گذاری در دلار

زمانی که یک کشور شروع به نوسانات اقتصادی و سیاسی می‌کند، روند افزایش ارزش ارزهای خارجی قوی‌تر است. یکی از ارزهای بسیار قوی دلار است، به عنوان مثال، دلار آمریکا. وقتی در زمان تورم بالا یا هر نوع بحران دیگری هستیم،  دلار افزایش می‌یابد.

بنابراین، خرید دلار سرمایه‌گذاری خوبی است، زیرا کسانی که در این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بر اساس آمار و ارقام، بازده بالاتری را مشاهده می‌کنند. در سال‌های اخیر، دلار سرمایه گذاران را هیجان زده کرده است.  به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۵، ارز ۴۸.۵ درصد ارزش‌گذاری شد.  در سال ۲۰۱۸، این افزایش به طور متوسط ​​۱۰ درصد نوسان داشته است.

بنابراین، حتی اگر دلار دارای ریسک‌هایی باشد و به اندازه سایر سرمایه‌گذاری‌ها دارای قطعیت نباشد، سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان یک جایگزین سودآور برای افرادی که به دنبال تنوع در استفاده از دارایی‌های خود هستند، ارزش دارد.

معایب سرمایه‌گذاری بر روی دلار

بر خلاف دیگر سرمایه‌گذاری ها، نوسانات ارز خارجی نامشخص است. دلار دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند سرمایه گذاران را دچار تردید کند که آیا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر.

مي‌خواهم بدانم
انواع سپرده‌گذاری | 2 نوع اصلی سپرده‌گذاری چیست؟

به طور کلی، دلار سرمایه‌گذاری جذاب‌تری برای افراد علاقه‌مند به ریسک است (برای کسانی که به دنبال کاری برای انجام ریسک کم هستند گزینه خوبی نیست).  به خصوص به دلیل این نوسانات غیر قابل پیش بینی.

به نوبه خود، تطبیق‌پذیری مدل‌های سرمایه‌گذاری به شما امکان می‌دهد برنامه ریزی جامع‌تری داشته باشید .  دانستن برخی از ریسک‌های اصلی سرمایه‌گذاری در دلار به شما کمک می‌کند تا این بازار را بهتر بشناسید. در زیر، ما تعدادی از این ریسک‌ها را برای دانش و تحلیل شما نام می‌بریم:

تغییر قیمت: کاهش مداوم و کوتاه مدت قیمت ارز خارجی، می‌تواند زیان‌های متعددی ایجاد کند.
نوسانات ارز: بی‌ثباتی ناخوشایندی را برای کسانی که به دنبال نتایج فوری هستند یا جایی برای اشتباه یا ضرر ندارند اضافه می‌کند.
نیاز به دانش بازار: آنچه بسیاری از سرمایه گذاران را برای اولین بار می‌ترساند.

بیشتر بخوانید: ۳ دلیل برای شکرگزار ماندن

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از سرمایه گذاران نمی‌دانند که کدامیک از روش‌های سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول آن‌ها بهتر عمل می‌کند. نوسانات بازار، تنش‌های سیاسی و اقتصادی، کاهش و افزایش قیمت اجناس، همه و همه می‌توانند به سرمایه شما ضربه وارد کنند. برای اینکه بتوانید خیال خود را از این بابت راحت کنید نیاز به کسب دانش و آگاهی در همه زمینه‌های سرمایه‌گذاری دارید. با دانش بیشتر می‌توانید در هر برهه از زمان بهترین روش را برای خود انتخاب نمایید.

برای ارتباط بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/kamyarsho_com/