آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

بازیابی طلا – راه اندازی ۱ کسب و کار عالی با استخراج طلا

بازیابی طلا

تاریخ به روز رسانی: ۱ سال قبل، توسط کامیار میردار

بازیابی طلا

آیا می‌خواهید یک کسب وکار استخراج طلا را در خانه راه اندازی کنید؟ در این مقاله راهنمای دقیقی در مورد چگونگی کسب درآمد با بازیابی طلا از وسایل الکترونیکی وجود دارد. اگر تصادفی به این مقاله برخورد کرده اید، خوشحال باشید، چون در حال حاضر تعداد بسیار کمی از مردم چشمان خود را به این واقعیت باز کرده اند. افراد زیادی نمی‌دانند که کسب درآمد از طریق بازیابی طلا از رایانه‌ها یا وسایل الکترونیکی واقعاً وجود دارد. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بازیافت طلا از زباله‌های الکترونیکی

بر اساس گزارش سازمان ملل که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، جهان هر سال ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می‌کند.

اینها مواردی هستند که می‌توانند به محیط زیست آسیب بزنند و منجر به دفن زباله‌های بزرگتر شوند.  در بسیاری از موارد، لوازم الکترونیکی را می‌توان بازیافت کرد تا شرکت‌ها بتوانند در هزینه خود صرفه جویی کنند.

وسایل الکترونیکی اغلب حاوی فلزات گرانبها مانند طلا، مس یا آلومینیوم هستند. اگر در مقیاس بزرگ استخراج شود، می‌تواند به معنای سود زیادی در بازار بین المللی طلا باشد.

آیا می‌توان از استخراج زباله‌های الکترونیکی درآمد کسب کرد؟

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که میزان زباله‌های الکترونیکی جهانی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۷۴ میلیون تن  برسد. مردم همچنین در طول زندگی خود وسایل الکترونیکی بیشتری مصرف می‌کنند، از جمله گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های با کیفیت بالا یا لپ تاپ.

بر اساس گزارشات، تنها ۱۷.۴ درصد از زباله‌های الکترونیکی سال ۲۰۱۹ بازیافت شده است. این بدان معناست که ۵۷ میلیارد دلار لوازم الکترونیکی دور ریخته شده و هرگز جمع آوری نشده است. این اعداد به تنهایی نشان می‌دهد که فرصت بزرگی برای هر کسی که به دنبال ورود به بازار استخراج زباله الکترونیکی است، وجود دارد.

آیا بازیابی ضایعات طلا از رایانه و وسایل الکترونیکی ارزشش را دارد؟

طلای موجود در یک تن مادربورد کامپیوتر و تراشه‌های کوچک، ۸۰۰ برابر بیشتر از طلای موجود در یک تن طلا است. خوبی این فرآیند این است که بازیابی ۱ اونس فقط ۲۰ دلار هزینه دارد. ارزش یک طلای قراضه می‌تواند تا ۳۰۰ دلار باشد. بنابراین این می‌تواند نوعی کسب و کار باشد که می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید.

مي‌خواهم بدانم
فروش مشاوره‌ای: 7 راه نهايي كردن معاملات با مشاوره

شما می‌توانید با بازیابی ضایعات طلا از رایانه‌های قدیمی و لوازم الکترونیکی در پارکینگ یا حیاط خلوت خود شروع به کسب درآمد کنید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا با بازیابی طلای ضایعاتی از رایانه و وسایل الکترونیکی کسب درآمد کنید:

چگونه با بازیابی ضایعات طلا از رایانه و وسایل الکترونیکی درآمد کسب کنیم؟

۱. ابتدا تحقیق کنید

با انجام یک تحقیق کامل در مورد آنچه که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید، دست به کار شوید. اینترنت را دوست خود بدانید. بخوانید و اطلاعات کافی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید جمع آوری کنید تا شما را در مسیر بازیابی طلای ضایعاتی از رایانه و وسایل الکترونیکی راهنمایی کند. هیچ دانشی در این زمینه نمی‌تواند از بین برود.

۲. یک فضای کاری ایجاد کنید

برای این نوع سرمایه‌گذاری، به یک فضای کاری نیاز دارید تا بدون حواس‌پرتی در آن کار کنید. ضمنا برای اجرای کارهای اداری و ملاقات با مشتریان به فضای مناسبی نیاز دارید. در مجموع، برای نگهداری کامپیوترهای ضایعاتی و لوازم الکترونیکی ضایعاتی خود به یک مکان نیاز دارید. مقدار طلایی که از ضایعات رایانه و الکترونیک بازیابی می‌کنید، متناسب با مقداری است که در انبار خود دارید.

۳. تجهیزات مورد نیاز را دریافت کنید

شما باید روی تجهیزات ارزشمند سرمایه‌گذاری کنید. فضای کار خود را به تجهیزات حمل و نقل مجهز کنید تا جابجایی مواد را آسان کنید.

همچنین، نیاز به دستکش مخصوص برای جلوگیری از بریدگی در هنگام کار با کامپیوتر و قطعات الکترونیکی، عینک محافظ، چکمه‌های ایمنی، روپوش با تمام موارد ایمنی، سنگ‌شکن لوله اشعه کاتد (CRT)، خردکن و… دارید. شما همچنین باید یک کامیون برای حمل کامپیوتر و وسایل الکترونیکی اسقاط شده خریداری یا اجاره کنید.

مي‌خواهم بدانم
کسب و کار سکه - 3 دلیل مهم برای سرمایه گذاری در سکه

بازیابی طلا

۴. اقدامات بهداشتی و ایمنی مربوطه را بشناسید

هر شرکت بازیافتی می‌داند که جدی گرفتن اقدامات بهداشتی و ایمنی الزامی است. در واقع، این یک جنبه غیرقابل اجتناب است. برخی از اجزای یک کامپیوتر قراضه حاوی مواد خطرناکی مانند جیوه و فلزات سمی هستند که می‌توانند مضر باشند. دانستن نحوه برخورد و دفع آن‌ها به شما و کارگرانتان این امکان را می‌دهد که ایمن و سالم بمانید.

۵. بدانید که چگونه و از کجا باید مواد خام تهیه کرد

خوبی این سرمایه‌گذاری پول‌ساز این است که می‌توانید مواد خام، یعنی رایانه‌ها و وسایل الکترونیکی اسقاط‌شده را به رایگان دریافت کنید. اگر در اطراف کارگاه‌هایی که در آن کارشناسان، رایانه‌ها یا لوازم الکترونیکی معیوب را تعمیر می‌کنند، قدم بزنید، برخی از ضایعات را می‌بینید که قابل تعمیر نیستند و دور ریخته می‌شوند.

اگر به آن‌ها نزدیک شوید ممکن است این ضایعات دورریختنی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند، زیرا شما را به عنوان یک فرد داوطلب برای دفع زباله‌ها می‌بینند. با این حال، برخی ممکن است بخواهند آن را به مبلغ کمی بفروشند. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید به افرادی پول بدهید تا در شهر بگردند و این کارگاه‌ها را پیدا کنند.

۶. کجا می‌خواهید طلای استخراج شده خود را بفروشید؟

دانستن اینکه بازار هدف شما کجاست کمک زیادی خواهد کرد. بازیابی طلا از رایانه و وسایل الکترونیکی بدون اینکه بدانیم آن‌ها را کجا بفروشیم تا پول در بیاوریم چه فایده‌ای دارد؟ بازارهایی برای این نوع طلاها وجود دارد.

تنها چیزی که لازم است این است که شما چنین بازارهایی را کشف کنید. طلافروشان همیشه به طلای ضایعاتی نیاز دارند، بنابراین زرگران منطقه خود را پیدا کنید و طلاهای ضایعاتی خود را به مغازه آن‌ها ببرید.

مي‌خواهم بدانم
سرمایه‌گذاری روی بورس، دلار یا طلا؟ | 3 مزیت سرمایه گذاری در طلا

۷. تبلیغات کسب و کار خود را به صورت آنلاین اجرا کنید

می‌توانید با بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را رونق دهید. به غیر از طلافروشی‌های اطراف، می‌توانید به صورت آنلاین اعلام کنید که طلای استخراج شده برای فروش دارید. از دیدن شرکت‌های پالایشی که به دنبال خرید طلای قراضه هستند، بسیار شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: چگونه موفق شویم؟ | چگونه در زندگی به هر چه می‌خواهیم برسیم؟

نتیجه گیری

برای کسب سود خوب از این نوع کسب و کار، باید با نوسانات قیمت طلا در بازار آشنا شوید و بدانید چه زمانی باید بفروشید و چه زمانی فروش را متوقف کنید. با رعایت تمام این نکات می‌توانید مطمئن باشید که در راه ایجاد یک تجارت قوی هستید.

این راهنما یک قدم برای باز کردن چشم افرادیست که گمان می‌کنند انبوهی از کامپیوترهای قراضه و وسایل الکترونیکی را فقط به عنوان زباله باید دور ریخته شوند. شما باید به عنوان یک معدن طلا که باید از آن بهره برداری کرد، به آن نگاه کنید. پس دست به کار شوید و از این مقاله به خوبی استفاده کنید.

در این راه باید سخت کوش باشید و سخت تلاش کنید تا ببینید که کسب و کار شما در آزمون زمان ایستاده است. در کوچکترین فرصتی مهارت‌های خود را تقویت کنید و همیشه در پشت ذهن خود این را داشته باشید که «رم یک روزه ساخته نشده است» و در همین راستا باید آماده کار باشید تا به نتیجه برسید.

برای ارتباط بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/kamyarsho_com/