آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

۳ دلیل برای شکرگزار ماندن

3 دليل براي شكرگزاري

تاریخ به روز رسانی: ۱ سال قبل، توسط کامیار میردار

قبل از بیان ۳ دلیل مورد نظر برای شکرگزار بودن، باید بگویم که شکرگزاری از آن دسته موضوعات عجیب غریبی است که به دلایل مختلف در بین بعضی محبوب و در بین بعضی دیگر فاقد محبوبیت و دوست داشتن است. 

وقتی درست به اطراف نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تمامی کسانی که در به شکرگزاری مشغول هستند و بدان می‌پردازند از مزایای پنهان و آشکار آن می‌گویند که شاید برای همه دیگر کسانی که از آن غافلند، آرزوست یا آن را رویاپردازی می‌دانند.

اما همه تجربیات افراد آماتور و مشغول به شکرگزاری و دانشمندان که در حوزه‌های مختلف به بررسی موضوعات مربوط به توسعه فردی و کسب و کار می‌پردازند نشان داده است که شکرگزاری در فرایندهای زندگی و کسب و کار بسیار موثر و حائز اهمیت بوده و هست.

چرا؟ حداقل سه دلیل وجود دارد که قدردانی می‌تواند به شما کمک کند به مسیر خود ادامه دهید و به اهدافتان اگر برایتان مهم است، برسید:


۱- شکرگزاری شما را رو به جلو سوق می‌دهد. در یک مطالعه، محققین رابرت اِمونز و آنجلی میشرا از دانش‌آموزان خواستند تا فهرستی از اهدافی که امیدوار بودند در یک دوره دو ماهه به آنها برسند تهیه کنند. ده هفته بعد دوباره بررسی کردند و متوجه شدند که دانش‌آموزانی که شکرگزاری می کنند به اهدافشان نزدیک‌تر هستند.
امونز و میشرا گفتند که یک ایده غالب (اما اثبات نشده) وجود دارد که شکرگزاری می تواند باعث احساس رضایت از خود شود. این تصور که اگر به اندازه کافی داشته باشم، پس شاید نیازی به دستیابی بیشتر نداشته باشم. شکرگزاری تلاش برای هدف را افزایش می دهد.

مي‌خواهم بدانم
انواع طلا و نحوه سنجش آن - بررسي 8 نوع طلا


۲- شکرگزاری باعث افزایش صبر شما می‌شود. بسیاری از اوقات ما به دلیل بی‌حوصلگی و نداشتن صبر کار آسان‌تر را انجام می‌دهیم. رسیدن به اهداف بزرگ نیازمند زمان و تلاش است. شکرگزاری می‌تواند شما را در مسیر نگه دارد.
دیوید دستنو از دانشگاه نورث وسترن مطالعه‌ای را انجام داد که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته شد رویدادی را به خاطر بیاورند که به آنها احساس سپاسگزاری، خوشحالی یا بی‌طرفی (خنثی) می‌داد. پس از نوشتن در مورد آن، حال خود را گزارش کردند و سپس یک سری تصمیمات مالی گرفتند.


آنها می‌توانستند پس از پایان جلسه جایزه ی نقدی و یا بعدا مبلغ بیشتری را از طریق پست دریافت کنند. شکرگزاران خوشحال بودند که منتظر مبلغ بیشتری بودند. دستنو گفت: “به طور متوسط، ما صبر مالی مردم را حدود ۱۲ درصد افزایش دادیم. تصور می‌کنم اگر بشود پس‌انداز مردم را تا این حد افزایش داد.”
۳- شکرگزاری استرس شما را کاهش می‌دهد. مردم به دنبال حس رضایت آنی هستند زیرا افراط و اجتناب هر دو راه های خوبی برای مقابله با استرس هستند اما همه می‌دانیم که آن ها در دراز مدت موثر نیستند.


به نظر می رسد شکرگزاری راه بسیار موثرتری برای مقابله با استرس است. پس از بررسی چندین مطالعه مختلف، امونز و میشرا نتیجه گرفتند که شواهد نشان می دهند که شکرگزاری باعث ارتقای سازگاری و رشد شخصی می‌شود.
رضایت فوری در لحظه خوب به نظر می رسد، اما در واقع می تواند مانع پیشرفت ما شود یا حتی ما را به عقب براند.

جالب است که بدانید که شکرگزاری نیز حد و اندازه‌ای دارد و بی‌حد و حصر شکرگزاری کردن نیز موجب ایجاد اثر معکوس در فرد می‌گردد. تحقیقات جدید انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که شکرگزاری و شمردن داشته‌ها،‌امکانات و نعمت‌‌هایی که در اختیار داریم بسیار خوب است اما پرداختن بیش از حد موجب حالتی می‌شود که فرد از روی عادت آن را به صورت ناآگاهانه به انجام برساند. چیزی که کلا به قصد آگاه شدن و دیدن به کار برده می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که کمتر از یک دقیقه و در حد ۳ شکرگزاری در یک وهله روزانه کفایت می‌کند.

مي‌خواهم بدانم
بازیابی طلا - راه اندازی 1 کسب و کار عالی با استخراج طلا