آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

انواع طلا و نحوه سنجش آن – بررسی ۸ نوع طلا

انواع طلا

تاریخ به روز رسانی: ۲ سال قبل، توسط کامیار میردار

انواع طلا

در طول دوران ها، فلزسازان و متالوژیست‌ها انواع طلا را برای برآوردن خواسته‌های مختلف ایجاد کردند.به عنوان مثال وقتی روی و نقره به طلا اضافه میکنید، تقویت می‌شود. جواهرسازان انواع فلزات آلیاژی را با طلا ترکیب و لایه‌های ارزان‌تری از فلزات را ساخته‌اند. در مقاله زیر، انواع مختلفی از فلزات طلا که نقش مهمی در تولید جواهرات مدرن بازی می‌کنند، مورد بحث قرار خواهیم داد. برای فلزسازان مدرن بسیار مهم است که از نقاط قوت و معایب مواد آگاه باشند.

برای تست کیفیت طلا چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

روش‌های زیادی برای تعیین کیفیت انواع طلا وجود دارد، چه جواهرات با روکش طلا، چه سکه یا شمش.
به عنوان یک خریدار، اطمینان از اینکه قیمت طلا در جواهر فروشی مطابق با استاندارد صنعت و هزینه طلا باشد، بسیار مهم است. برای رسیدن به این هدف، ما چند ترفند داریم.
• مطمئن ترین، ایمن‌ترین و کم ضررترین گزینه، استفاده از دوربین فلورسانس اشعه ایکس برای تعیین فلورسانس طلا است. این دوربین به شما این امکان را می‌دهد که شیمی مواد داخل طلا را تعیین کنید تا بتوانید ظرافت آن را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید.
• آزمایش دیگر شامل مالش جسم طلا به یک صفحه آزمایشی، قرار دادن یک علامت و سپس اعمال اسید نیتریک روی خراش برای تعیین حل شدن آن است. این یک روش سنتی است که زرگران قرن هاست از آن استفاده می‌کنند.

در اینجا ۸ نوع از انواع طلا آورده شده است:

رزگلد

انواع طلا

رزگلد به عنوان یک طلای صورتی مایل به قرمز محبوب است. وقتی طلای خالص را با مس مخلوط کنید، رزگلد بدست می‌آید. سایه‌های رزگلد با توجه به نسبت‌هایی که برای مخلوط کردن طلا و مس استفاده می‌کنید به طور قابل توجهی متفاوت است. هر چه مقدار مس بیشتر باشد، رنگ نهایی تیره‌تر می‌شود.
در جواهرات، ترکیبی از ۷۵٪ به ۲۵٪ طلا و مس معمول است. ایجاد رزگلد خالص یا طلای سفید غیرممکن است. بهترین انتخاب این است که آن را با عناصر دیگر ترکیب کنید تا به رنگ دلخواه خود دست پیدا کنید.
رزگلد ارزان‌ترین انواع طلا است زیرا از مس ارزان قیمت برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنند. اما مس آن را در مقایسه با طلای سفید یا زرد قوی‌تر می‌کند.

مي‌خواهم بدانم
5 گام از بي‌خبري تا آگاهي و تا فروش

طلای سفید

یکی دیگر از گزینه‌های مورد علاقه برای جواهرات، طلای سفید است که از ترکیب طلای خالص و فلزات آلیاژی که رنگ سفید نقره‌ای دارند، مانند نیکل و پالادیوم تولید می‌شود. خواص طلای سفید با توجه به نسبت آلیاژهای موجود متفاوت است.
آلیاژ طلا و نیکل بادوام است که آن را برای پین‌ها و حلقه‌ها ایده آل می‌کند. طلا و پالادیوم نیز انعطاف‌پذیر و نرم است. معمولاً برای تنظیم سنگ‌های قیمتی طلای سفید عالی هستند. در صورت استفاده از نیکل، برخی از آلیاژهای طلای سفید در صورت استفاده طولانی مدت می‌توانند واکنش آلرژیک ایجاد کنند.
طلای سفید برای اطمینان از چقرمگی و ماندگاری طولانی با رودیوم روکش می‌شود. درخشش سفید زیبایی بر روی سطح خود دارد. به طور کلی تصور می‌شود که طلای سفید مطلوب و ارزشمند است و مردم اغلب برای مبادله این طلا با پول نقد معامله می‌کنند.

طلای زرد

رایج‌ترین طلا در بین انواع طلا «طلای زرد» است. از زمان کشف طلا، طلای زرد رایج‌ترین نوع در طول تاریخ بشر بوده است. همچنین به راحتی قابل دسترسی بوده و علاوه بر این، خالص‌ترین شکل طلا است.
در جواهرات، طلای خالص با فلزات دیگری مانند نقره، روی و مس مخلوط می‌شود تا یک آلیاژ تشکیل شود. آلیاژهای متداول ساخته شده برای طلای زرد شامل ۷۵ درصد طلا، ۱۲.۵ درصد نقره و ۱۵ درصد مس در طلای ۱۸ عیار است. ترکیب طلای زرد با رنگ تیره ۷۵ درصد طلایی، ۱۰ درصد نقره و ۱۵ درصد مس است.

طلای سیاه

طلای سیاه نیز یک انتخاب معمول در جواهرات است. روش‌های مختلفی برای تولید طلای سیاه وجود دارد. یکی از آن‌ها اکسیداسیون است که شامل مواد مبتنی بر اکسیژن گوگرد است و روش دیگر اکسیداسیون کنترل شده کروم یا طلا حاوی کبالت است.
آلیاژهای حاوی کبالت یک لایه اکسید سیاه ایجاد می‌کنند که طلای سیاه را تولید می‌کند. با کمک سولفید پتاسیم، می‌توان رنگ‌هایی را ایجاد کرد که از سیاه تا قهوه‌ای با فلزات غنی از مس متغیر باشد. همچنین می‌توان از آهن و تیتانیوم برای به دست آوردن نتیجه مشابه استفاده کرد.

مي‌خواهم بدانم
سرمایه‌گذاری روی بورس، دلار یا طلا؟ | 3 مزیت سرمایه گذاری در طلا

طلای خاکستری

این طلا نتیجه ترکیب پالادیوم با طلا است. این نوع فلز جایگزین ارزان‌تری است. از ترکیب آهن، نقره و مس منگنز به نسبت‌های خاص ساخته می‌شود. رایج‌ترین اجزای مورد استفاده این آلیاژ ۷۵ درصد طلای خالص با ۸ درصد مس و ۱۷ درصد آهن است.

طلای آبی

یکی دیگر از انواع طلا، طلای آبی است. برای ایجاد طلای آبی، طلای خالص را با گالیم یا ایندیم مخلوط می‌کنند. آلیاژهای طلا و ایندیوم دارای ۴۶ درصد طلا و ۵۴ درصد ایندیم هستند که یک ماده بین فلزی با رنگ آبی شدید ایجاد می‌کند.
در مورد آلیاژ طلا و گالیوم، طلا تقریباً رنگ آبی پیدا می‌کند. شما می‌توانید با ترکیب رودیوم با عنصر روتنیوم، طلای ۲۰ تا ۲۳ عیار آبی به دست آورید.

طلای سبز

معمولاً با نقره، طلا و در برخی موارد مس ترکیب می‌شود. استفاده از طلای سبز توسط مردم باستان در حدود ۸۶۰ سال قبل از میلاد رایج شد. آلیاژ نقره و طلا به طور طبیعی دارای رنگ زرد مایل به سبز است.

ایجاد رنگ سبز با افزودن کادمیوم به آلیاژ طلا نیز امکان‌پذیر است. این امر رایج نیست زیرا بسیار سمی است. برای یک آلیاژ سبز تیره، به ۴ درصد کادمیوم، ۱۵ درصد نقره، ۶ درصد مس و ۷۵ درصد طلا نیاز دارید.

طلای بنفش

برخلاف سایر انواع طلا، این طلا شکننده‌تر است زیرا دارای ترکیبی بین فلزی است. هنگام دست زدن به آن مراقب باشید، زیرا یک ضربه می‌تواند آن را بشکند.
طلای بنفش که بیشتر در جواهرات سنتی استفاده می‌شود، مخلوطی از طلای خالص و آلومینیوم است. بهترین ترکیب ۲۵ درصد آلومینیوم خالص و ۷۵ درصد طلای خالص است.

مي‌خواهم بدانم
استخراج طلا | 7 مورد از جاهایی که می توانید طلا پیدا کنید

انواع طلا در قیراط های مختلف

انواع طلا

میزان خلوص طلا بر حسب کیلوگرم است. خالص‌ترین شکل طلا دارای مقدار ۲۴ قیراط است. این نشان می‌دهد که هیچ فلز دیگری در ترکیب با طلا وجود ندارد. هر چقدر قیراط کاهش می‌یابد، نشان دهنده وجود فلزات دیگر با طلا است. رایج‌ترین ترکیبات مورد استفاده نقره و مس هستند.

روش دیگر برای نشان دادن خلوص طلا، درجه ظرافت است. ظرافت طلا در آلیاژ بر حسب جزء در هزار است. به عنوان مثال خلوص ۹۹.۵ یا ۰.۹۹۵ نشان دهنده ۹۹۵ قسمت طلا و پنج قسمت فلز است.

خلوص ۹۹.۹۹۹ بهترین کیفیت طلا است. طلای ۲۲ عیار که برای ساخت جواهرات عالی است دارای خلوص ۹۱.۶ است. دستیابی به خلوص ۱۰۰٪ غیرممکن است زیرا همیشه درجه‌ای از ناخالصی در طلای تجاری وجود دارد.
استفاده از طلای خالص برای جواهرسازی امکان‌پذیر نیست. بسته به فلزی که با آن آلیاژ می‌شود، رنگ و کارایی طلا ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، رنگ سفید طلا از آلیاژ ساخته شده با پالادیوم یا نقره می‌آید. مس برای ساخت انواع طلا از نوع رزگلد عالی است.

بیشتر بخوانید: آموزش فروش برای فراتر رفتن از اهداف

نتیجه

اگرچه تنها یک نوع طلا در دنیا وجود دارد، اما تنوع آلیاژهای موجود بی‌حد و حصر است. سه دسته کلی طلا وجود دارد: طلای زرد، طلای سفید و رزگلد. صنعتگران و تولید کنندگان از هر نوع آلیاژی برای ایجاد ظاهر و عملکرد عالی با بودجه موجود استفاده می‌کنند.

برای ارتباط بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/kamyarsho_com/