آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

فقط یکی، فقط ۱

آکادمی آموزشی کامیارشو آموزش مهارت‌های کسب و کار و رسیدن به ثروت

موفقیت در کسب‌و‌ کار و خصوصا این روزها در کسب و کارهای مجازی و به اصطلاح آنلاین نیازمند شکستن برخی از ساختارهای ذهنی است که تا دیرباز به آن اعتقاد نداشته یا اهمیتی برای آن قائل نبودیم است. ساختارهایی که کم و بیش در زندگی به صورت روتین با آن روبرو هستیم و بخش دردآور آن قسمتی است که بنا به تجربیات بد خود یا دیگران یا ترس‌هایی که از گذشته به طور مستقیم یا غیر مستقیم آموخته‌ایم راهی جز پذیرش برای ما باقی نگذاشته است و بدون کمترین توجهی از کنار آن به سادگی عبور می‌کنیم.

ساختار ذهنی که این روزها در علم به عنوان طرز فکر شناخته می‌شود، شالوده نحوه عملکرد و رفتار ما را پایه‌ریزی می‌کند. در این بین نیز باورهای درست و غلط و توام با مه‌آلودگی و تاریک و تار حاصل از زندگی که تا کنون تجربه کرده‌ایم بر آن مهری بر اساس تجارب ما می‌زند.

سال‌های دور، دقیقا زمانی که سال ۲۰۰۰ میلادی در حال نزدیک شدن بود همه بر این باور بودند که ندانستن علوم کامپیوتری در این ساب منجر به بی‌سوادی تلقی شدن افراد می‌گردد. اما آن سال‌ها  گذشت و این اتفاق آنچنان که باید و شاید در آن روزها روی نداد اما این اصلا به این مفهوم نبود که هرگز روی نخواهد داد. صاحبین کسب و کار و افرادی که به این موضوع با دید موشکافانه‌تری نگاه کردند امروزه کسانی هستند که در کسب و کار خویش حرفی برای گفتن دارند و متغیرهای بازار اقتصاد را تعیین می‌کنند. در همین کشور ما سال ۱۳۸۰ اگر می‌گفتیم در خواب یا با اینترنت کسب درآمد کنید، خیلی‌ها به این طرز تفکر می‌خندیدند. اما بودند کسانی که حداقل اگر به این موضوع چندان اعتقادی هم نداشتند، با طرز تفکری که داشتند اقدام کردند و حالا به واقع در حال کسب درآمد در خواب هستند، درآمدی نه چند میلیونی بلکه چندصد میلیونی و میلیاردی. بله این موفقیت آنان در پی اقدام کردن‌های آنان بر اساس طرز تفکرشان بود. کسانی که تا دیروز خیلی از افراد جامعه کارهای آن‌ها را مضحک و خنده‌دار تلقی می‌کردند اکنون در صف استخدام و کارکردن برا این افراد قرار دارند. بله بی‌سودای تکنولوژیکی در حال روی دادن است و آن چه که باعث شد امروز این وضعیت را اکثر افراد جامعه به نظاره بنشینند موضوعی است که با خود سالیان سال از اجداد خویش به ارث برده و همچنان نیز سایرین ارث خواهند برد و با این اوصاف گویا مسئله‌ای نیست که هرگز به پایان برسد، بنابراین تنها کاری که می‌توان در این بین نمود این است که به این موضوع اشراف داشت و با برخورد صحیح با این مسئله راه دشوار پیش‌روی را بیش از پیش دشوارتر و ناهموار نکرد.

بعید می‌دانم لازم به گفتن باشد که هر کاری مسلما نیازمند تلاش و ممارست است، خصوصا در ابتدای آن که مسائل زیادی به صورت ناشناخته وجود دارد که باید با آن روبرو شد. فرق افراد موفق و غیرموفق به همین موضوعات برمی‌گردد، کسانی که انجام می‌دهند و کسانی که بنا به دلایل محکم و… انجام نمی‌دهند و تجربه نمی‌کنند.

فضا چنان در هم پیچیده شده است که سودای یک شبه پولدار شدن برای بسیاری محتمل به نظر می‌رسد، اما این موضوع با واقعیت فاصله‌های معناداری دارد، نه اینکه افرادی یک شبه پولدار نشده باشند، چرا اتفاقا افرادی یک‌شبه پولدار شدن اما به طرق مختلف مانند ارث، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدتی که انجام داده بودند و بر اساس برنامه پیش‌روی می‌کردند ولی جالب است بدانید یک سری افراد دیگر هم هستند که یک‌شبه پولدار شدند و دقیقا آن‌ها کسانی هستند که چندسالی‌ است در حال فروختن رویای یک شبه پولدار شدن به سایرین هستند. امیدوارم که هرگز در دام چنین رویافروشانی گرفتار نشده باشید که هم مال و هم اعتبار خود را خصوصا نزد خود از دست داده باشید.  نکته‌ای که اینجا وجود داره اینه که شاید نشه یک‌شبه پولدار شد اما با اینترنت می‌شه راحت‌تر و بهتر از هر زمانی پولدار شد، اما برای هر چیزی باید پی و بنیه اون وجود داشته باشه، منظورم طرز فکر و باورت هست.

توصیه می‌کنم شنیدن فایل صوتی زیر را از دست ندهید.

محدودیت دسترسی به محتوا

برای دیدن ادامه مطلب، دسترسی به مجموعه کامل محتوای آکادمی آموزشی کامیارشو و امکان پشتیبانی، با استفاده از دکمه زیر وارد سایت شوید

با ورود به سایت ضمن برخورداری از خدمات رایگان آتی، به محتوای کل سایت دسترسی کامل خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که دسترسی‌های رایگانی که در آن عضو می‌شوید برای همیشه برای شما رایگان باقی خواهد ماند اما این مورد شامل سایر افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، نخواهد بود.